Torsdag

Igår kväll var det trevligt. Eller lite stressande också.
Vid klockan 18 stack jag över till Kallanvaara, vi gick en promenad runda. Var skönt väder. Gick o små pratade om lite diverse saker o ting, mest jobb, då vi är jobbar kompisar. Sedan gick jag hem till Danne, men efter ett par minuter ville han att jag skulle åka ut till garaget o hämta honom. Han visade mig lite hur ett motorblock ser ut, vad de olika delarna heter o vad det var för skillnad på orginal kolvar o andra. Visade sig att Emil, garage polaren hade haft tur då ett av hans kolvar hade hade lossat i skåran, hade småbitarna hamnat i kläm hade hela motorn kunnat haverrerat, ibland vet man inte vilken tur man har o hur livet kan hänga på en skör tråd...

Vid 20 tiden åkte vi hem igen o lagade lite mat. Sen blev det lite tv innan vi gick o lade oss. Jag vaknade mitt i natten av att Danne tog kudden från mig o jag undrade varför, tydligen så hade jag snarkat en hel del, var ju inte meningen :-P Han hade vaknat 6 gånger o puttat till mig för o få mig o sluta snarka... hahaha !! Kanske därför han ibland föredrar o sova själv, hehe ! Men men, det är smällar man får ta.... :-)
Blev väckt sen klockan 6.15, hemska morgon, tidigt när man inte behöver, skulle skjutsa in Danne till jobbet. Sen åkte jag hem. Så nu sitter jag här o har precis druckit mina koppar kaffe. Ska snart pysa in till Mekonomen i Västerås o köpa ett lager till spindeln som det heter, det var helt kass visade Danne mig igår. Sedan ska jag stanna till på Biltema o köpa lite verktyg. Hujedamej, sätta mig på såna saker, tänk om det blir fel ?? Händer alltid nåt tok när jag ska ut på egen hand, men får väl hoppas att det blir ganska lindrigt den här gången. Sedan ska jag åka till Dannes jobb med grejerna, det klarar jag av i alla fall :-P

I efter middag ska jag o Veronica åka in till Köping o hämta upp pöjken.

Ska väl ta o försöka boka en tvätt tid då man är ledig idag o imorgon. Jobb hela helgen o vore kul att ha något att ha på sig :-P

Nej nu ska jag göra mig iordning för o åka in till stora staden.

Ha det bra så höres vi en annan gång.

Baj Baj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0