Söndag

Söndagen sedan vakande man upp hos Danne, bakfull o jävlig :-P Åkte sedan hem, vilade en stund, sedan kom Veronica, John o Fia o hämtade saker som hade glömts kvällen innan. Vi pratade lite smått o kom sedan fram till att vi var sugna på tacos. Så vi åkte o handlade det, lagade iordning o sedan käkade vi vid 3 tiden. Sedan var det slappa en stund. Alla utom Danne åkte hem, vi låg o vilade  o senare på kvällen bjöd Danne mig på Kina mat. Hade en trevlig stund med prat o en massa andra dumheter :-P

Seanre på kvällen stupade man i säng o var helt utslagen. Sov skönt!

Måndag sen då, tidigt på morgonen ringde en tjej o var intresserad av att köpa Forden. Fick lite små panik för det fanns ju inget batteri i den som fungerade. Så jag ringde runt lite o försökte fixa ett, i värsta fall hade jag åkt till Biltema o köpt ett nytt. Men Kolbäcks bilskrot hade ett så jag åkte in till Köping med bussen, gick sedan till Dannes jobb o hämtade hans bil, brännde ut till Kolbäck o köpte batteriet. Sedan hämtade jag Danne o vi åkte hem. Vilade en stund sedan åkte vi o satte i batteriet. Bilen startade o var helt ok. Åkte o tankade. Sedan var det bara o vänta. Dom vid cirka 19 tiden. Dom tog en provtur, men efter så såg vi att det läckte olja, ännu mer panik. jag ringde Danne o han kom, han kollade vad det kunde vara men konstaterade att det var förmodligen inget allvarligt, men vi åkte i alla fall ut till garaget för o kolla mer noga. Väl där ute hissade vi upp bilen o Danne kikade. Efter en stunds skruvande kom han fram till att en mutter till olje trågen satt löst, så han skruvade bara åt den sen var allt på topp igen, PHU!!! Dom köpte bilen o sedan åkte dom.

Så nu blev man av med alla bilar, både Celican o Forden. Fanns ju dom som sa att jag aldrig skulle få bilarna sålda, långnäsa på er !!!! Visst, var lite pysslande med det, men jag fixade det. Och Danne var till stor hjälp! Efter sedan åkte vi till Västerås o jag bjöd Danne på Burger King som tack för hjälpen.

Nu sitter man här, har haft 4 dagar ledigt som bara har försvunnit nånstans. Har gått extremt fort. Man har lite tråkigt för man kan inte göra så mycket. Är ju så när man jobbar inom vården att oftast jobbar man när andra är lediga o vice versa. Och sedan när dom andra slutar är dom alltid för trött för att hitta på något, då en annan har suttit o väntat hela dagen. Sitter o lyssnar på en bra låt, Sabaton "Ghost Division", blir eventuellt konsert den 13 Juni, jag o grabbarna grus. Man får hoppas att man inte jobbar då dock. Men tar nog ledigt.

Nej men om man skulle ta o gå ut en sväng, vette fan vad man annars ska göra. Finns ju ingenting att göra.
Imorgon eller på torsdag hoppas jag att jag kan låna bilen, torsdag är helt säkert men helst imorgon för att åka o köpa cykel. Då man jobbar kväll har man dagarna ledigt o vill ut o röra på sig lite.

Men höres senare. Se om man har tid o engagera sig åt andra då....
Baj Baj

Kommentarer
Postat av: Veronica

ingen av oss äger längre en bil! men vi får som sagt skaffa oss en cykel så vi kan köra drive in på donkan;-)

Stort grattis för att du fick dem sålda!

Nu blir det cykel racing!

Love Veronica

2009-05-26 @ 16:13:37
URL: http://veronicajensen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0