Fullt ös....

Nu var det några dagar sen jag skrev, det var när jag hittade min älskade almanacka, den är fortfarande vid livet :-) I söndags jobbade jag, var hur trött som helst, kunde knappt köra bilen, o då är det illa. När jag kom hem åt jag lite lunch. Sedan kom det en kille o skulle kolla på min Toyota. Han ville ha den så jag sålde den, fick inte det jag egentligen ville ha, men det var ändå skönt o bli av med den. Det lättade även upp tillvaron för mig. Kan andas ut lite bättre nu.

Sedan skulle jag till o sova, lade mig i sängen, men tog en sista titt på telefonen, o ser att Danne ringer. Han frågade om jag ville följa med honom, Vlado o Mange ut till Strömshplm o fika. Jag funderade en stund o sedan tänkte jag att det kunde ju vara roligt, det som fick mig att tveka var att jag var så himla trött. Men Vlado o Danne kom o hämtade mig en stund senare i Vlados Nissan 200:a, stilig bil, snygg. (Men inte lika snygg som Dannes)

Vi satt o fikade en stund i solen, var skönt. På vägen hem slocknade jag några minuter i bilen. Var inte så konstigt. Sedan lånade jag Dannes bil o åkte till Willys o handlade. Äntligen kunna få handla utan att riktigt behöva tänka. Men det var mest till middag för två sen på kvällen ;-) Potatis gratäng, kyckling o grekisk sallad. Blev en hit !! Känns så kul o laga mat då Danne bara älskar den! Och det var så längesen vi bara satt ner han o jag o käkade lite god mat :-) Pratade om allt möjligt mellan himmel o jord, som vi alltid gjorde förr. Saknat det väldigt mycket.

I måndags var det o gå upp tidigt, skulle låna Dannes bil samt köra skräp till tippen. Regnade hela dagen så det var lite trist. På förmiddagen var jag hos Diane o fikade, det var trevligt. Lilla Alva är så söööt !! Sedan bar det av till garaget o tippen, sedan en sväng på Willys på vägen hem. Sedan lite lunch, färgade håret o sedan iväg igen o hämta Danne inne i stan. Lagade mat o Danne kom vid 8 tiden, Grekisk Pastasallad med kyckling. Hade köpt en färdig sallads kyckling, men den var visst inte så god. Men det andra blev kanon ! Sedan gick jag o la mig, var trött.

Nu sitter man här, morgon, klockan är 7.14 o jag har slängt in två maskiner tvätt. Dricker kaffe o röker en morgon cigg. Nyheterna i bakgrunden o lite musik på. Idag händer inte så mycket, vila, för man ska jobba imorgon.

Men om det händer något så skriver jag mera sen.
Ha det bra så länge.
Danne <3
Baj baj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0