Fredag, hujedamej !!

Vaknar som vanligt, vid ungefär 8 tiden. Sätter på kaffe.
Efter 5 minuter skickar Marie sms o undrar om jag är vaken, känner efter lite o skriver tillbaka att man precis vaknat. Hon frågade om jag ville skjutsa Niclas o hans kompis Kim till Arboga för dom hade missat bussen. Min hjärna börjar sakta vakna o jag tänker, jo men varför inte. Sagt o gjort. Åker o hämtar grabbarna, byter bil, o sedan bär det av. Till o börja med är jag så trött att jag totalt missar att trafikljusen hade slagit om till rött, det brukar ju ALLTID vara grönt där, så första allvarliga trafik förseelsen, JAG KÖRDE MOT RÖTT LJUS !!! Bara tur, eller hoppas i alla fall, att ingen såg mig. Var ju inte meningen.

Vi stannar o tankar på Jet innan.

Väl i Arboga, vi körde E18 för det är den enda vägen jag kan, dock så trodde jag att Arboga låg på höger sida om E18 när man kommer från Köping, men ack där vad fel man hade. Men jag svänger av mot Dinners, Niclas guidar mig vart jag ska åka, o det visade sig ju vara så att jag tagit fel väg, nu fick vi åka igenom hela Arboga, kringeli kroka genom hela samhället. Mest rädd var jag när jag tänkte på hur jag sedan skulle hitta tillbaka, men Niclas sa att jag kunde följa en annan väg som kom jag ut på E18 sen, ja men bra, det lät ju vettigt i alla fall tyckte jag. Lämnade dom vid skolan o åkte vidare. Stannade på en mack för jag skulle köpa cigg, o samtidigt då ringer Danne o frågar om jag kan åka till Jula i Västerås o köpa en borrmaskin till honom. Jaha ?? Ringer o pratar med Marie så hon vet vart jag o bilen är nånstans.

Jag tutar i väg för o hitta ut på E18 igen. Tänkte att man kommer nog förmodligen ut där vid Dinners igen, men när jag tittar upp så ser jag att jag är vid ÖVerskottsbolaget, hur fan hamnade jag där?????
Men tänkte ja men kan ju inte vara så svårt nu o hitta ut till stora vägen. Kör mot första bästa skylt där det står E18 o följer den. Men ska jag mot E18 Väster eller E18 Öster????? Tror jag följde mot Väster, kör en liten bit, svänger när jag ser nästa E18-skylt, o upptäcker sen till min förskräckelse att jag är ju fan på väg tillbaka mot Arboga/Dinners igen...oooooooooohhhhhhhhhhhh Jaha !! Bara o åka dit igen då o vända där. Åker in på OKQ8 o köper cigg där då dom andra inte hade mitt märke. Går ut till bilen o upptäcker att jag ahr ingen tändare... *suck gånger 4* In igen o handla tändare.

Sedan efter mycket om o men åker jag mot Västerås. Tro det eller ej men jag hittade dit. :-P Hittade borrmaskinen som jag skulle ha, sen gick jag in på Willys som låg vägg i vägg med Jula, o handlade lite mat. Sedan tillbaka till Köping igen, dumpade av borrisen i Dannes Suckan bil, o sedan åkte jag tillbaka hem till Kolsva. Trött o slut, har precis ätit en något sen frukost.

Ska vila en stund nu.
Det var bara dom tre  första timmarna av min fredag, jag undrar hur resten kommer att fortsätta ??? Det är sol ute men just nu orkar jag inte göra nåt.

Tack vare min underbara kompis Veronica så känns livet just nu lite lättare. Har kikat över lite på mitt sommar schema o så tokigt är det inte. Man får ha ena foten framme i Juni sen bara, men som det ser ut nu är det bra. Klarar jag bara av maj nu på ett smidigt sätt så har jag så jag klarar mig fram till slutet av september. Vilket också är skönt o veta.

Veronica är verkligen guld värd, hon är en klippa. Önskar att man kunde göra något för o visa att man är glad o ha henne i mitt liv. Hade ett samtal med Danne igår kväll som verkligen behövdes. Efter lite bråk o hårda ord kom vi nog fram till en bra lösning. Jag hoppas att dom vet hur värdefulla dom är för mig !!!!!

Har lärt mig att man ska inte ta något/någon för givet, o det blir aldrig som man har tänkt sig. Det är bara att ta dagen som han kommer...

Nu ska jag vila en stund, men skriver sen en annan gång. På återseende. Auf Wiedesehn !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0