Efter några.....

Ja men Västerås är en jävla stad asså....
Åkte in dit, var inte så svårt o hitta till Mekonomen, jag hade ju en GPS att åka efter, så inga problem med det. Hämtade ut lagret o drivade vidare. Men i stället för o svänga vänster, där jag kom i från, o det som GPS:en sa att jag skulle åka, så tänkte jag att på något vis måste man komma till Biltema om jag svänger höger i stället. Sagt o gjort, men sen helt plötligt börjar kärringen i maskinen o tala, o jag som var lite borta lyssnade o svängde där till vänster, i en korsning. Tänkte att ja men det är går väl också lika bra. Fortsätter att åka o upptäcker att jag inte alls känner igen mig, här har jag aldrig åkt, o inget Burger King i synhåll heller. Men åker vidare o ser sen att jag kommer ut vid nån Statoil mack, o förstod att jag var helt fel, men kunde åka den vägen också. Men ooohhhhh vilken omväg !!!! Svänger av sedan mot Biltema, kryssar mig igenom mellan bilarna, o genom en rondell, men när jag ska åka in i rondellen får jag motorstopp, står där o försöker gasa men kommer ingenstans!! I ren panik lägger jag i en växel o startar, utan koppling, putt putt, provar igen o nu funkar det. Det var inte bilens fel, utan paniken i den situationen som gjorde att jag blev nervös o gjorde alla fel man kan tänka sig. Men en rivstart och några väl valde svordomar åker jag ur rondellen. Sedan på vägen mot Biltema ska man byta körfält, men jag glömde det o blinkade in mot Biltema o svängde, bilen bakom fattade inte det o började tuta, jävla dårar :-P Parkerade långt bort från entren.

Väl inne där letade jag upp sakerna. Två saker var lätta då det fanns ett artikel nummer med.
Den sista grejen var lite svårare för jag själv visste inte vad det var för något o eftersom jag uttalade det fel förstod dom inte vad jag menade... Men till slut hittade jag det.

Så jag betalade, åkte iväg, stannade på OK/Q8 i närheten o köpte en banan o lyssnade på "Svennebanan" Satt o rockade o flinade muntert !!!

Sen bar det av till Köping, lämna grejerna till Danne o sen lunchade vi på Verona.  Sedan fick han energi kick o retade gallfeber på mig i bilen. Nu ska jag åka o lämna tillbaka bilen jag lånat av Kallanvaara.

Hörs sen en annan gång.
Baj Baj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0