Cykel Racing!

Idag ska vi åka o köpa en cykel åt mig. En efterlängtad cykel, sen blir det till o hojja runt i Kolsva, även ta sig en tur till Köping ibland... Måste leta på en bra runda som man kan cykla, så man får motion o lite träning. Göra cyklandet till en del av vardagen. Undra om man ska köpa sig en cykel hjälm? Vore ju fan tufft o ha, och ansvarsfullt. Ska kika lite på Biltema sen om man hittar något. Jag längtar tills vi ska åka, typ bara en timma kvar. Det var ett väldans långt möte nere på Herrgården. Men dom är väl inte riktigt rediga där nere, cheferna... hehe. Nej skämt o sido, tar väl sin lilla tid att gå igenom Anticimex... :-P

Ska hämta upp Danne på jobbet sen vid 16 för han ville hänga på kolla på Videokamera !! Yiipppiii, kanske man kan få låna sen ;-) Jag är för snål för o köpa såna grejer själv, då passar man på o låna om polaren köper... Skulle göra samma sak tillbaka, om någon ville låna mina grejer jag köper. I alla fall till dom som alltid ställer upp för mig !!

Fördelar med cykel då...
Ingen motor
Ingen skatt
Inga bensin pengar
Ingen försäkring, i alla fall inget måste för o få köra.
Inget olje byte, kamrem, drivrem, fläktrem osv...
Man kan cykla fast man har druckit ett par bärs, kanske inget o rekommendera men det är ju på eget ansvar
Man kan cykla små vägar, mellan husen o behöver inte köra några extra kilometrar för o komma dit man ska
Kan i princip parkera vart man vill, utanför huset...
Kan ta med den in i lägenheten

Ja, kan nog komma på fler saker om jag vill...

Nackdelar
Punktering
Växlarna kan gå sönder
Kedjan lossnar... ouch

Måste ju införskaffa mig en cykel pump. Och ett bra bygel lås. Sen ska jag åka ut till garaget o Tjuuuna den lite. Hehe

Nej nu ska fixa iordning mig ifall Veronica dyker in snart. Borde hon göra, mötet har hållt på i 1 tim o 40 min...

Skriver senare hur det gick med cykel köpet.
Baj Baj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0