Ja men visst !

Idag vaknade man av super överenergisk Tjuuuner's. Haha. Efter en snabb frukost bar det ut till garaget. Hjälpte Danne o köra lite garage-skrot till tippen. Efter det skjutsade han mig till Veronica o vi spelade ett par omgångar yathzee. Drack kaffe o åt en GOD bulle! Efteråt gick vi ut o gick våran Solbacken runda i det fina vädret. Blåste lite med det struntade vi i.
Sedan kom Danne o hämtade mig o skjusade hem mig innan han skulle vidare till jobbet.

Var hemma en liten stund innan jag stack iväg till Brändåsen o käkade mat med päronen. Det var trevligt. Skickade med dom några av mina ny bakade bullar.

På vägen hem hände nåt galet. Jag satt o körde i mina ca 130 km/h, var skönt väder o bra musik så man satt försjunken i en liten egen värld. Rätt som det är upptäcker jag en stillastående bil. Jag blir fundersam, saktar ner o kör över i ömkörningsfilen, undrar vad den bilen gör där. Men precis när jag svänger över i andra filen o tittar upp ser jag en galopperande häst komma rakt emot mig. Kör då i cirka 110km/h. Jag tvär nitar, o det bara tjuter om däcken. Hjärtat sitter nästan i halsgropen. Var helt skakis. Hästen sprang vidare o jag stod stilla en stund o hämtade andan. Funderade på om man skulle göra något. Men vad gör man åt en galopperande häst? Risken är väl att man själv utsätter sig för fara om man kliver ur bilen. Jag åkte sakta vidare. Tänkte ringa polisen men så såg jag längre bort att det redan stod en polisbil där o det kom flera mötande. Tanken slog mig att man är närmare döden än vad man tror ibland. En liten gnutta ouppmärksamhet eller lite högre fart kunde slutat riktigt illa. Körde sedan i knappt 110km resten av vägen hem. Tvivlar inte på att man har Änglavakt ibland.
Lite längre bort, ungefär efter Arboga stod en last bil o rykte o det brann lite under motorhuven. Man blev lite nojjig. Saker kan hända så snabbt. Ska lära mig o ta det mer försiktigt i trafiken.

Ikväll vann HV71 första semifinal matchen mot Frölunda med 3-1, känns skönt. En viktig match, få igång självförtroendet. Bara tre matcher kvar att vinna nu innan finalen. Hoppas på det bästa o håller tummarna !


Nu ska jag leta på ett recept på köttbullar att laga imorgon. Kan man ha vitlök i ?? Undra om man vågar testa, det måste jag göra, o sen får Hultz provsmaka :-)

På återseende imorgon. Kramiz o Godnatt *OVER and OUT*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0