24th March 2009

Ja men nu var det ett tag sen man skrev något. Mycket har hänt o det är väl lite knappt att man kommer ihåg allt .. :-P

Har bland annat hjälpt Veronica o flytta ur sin lägenhet. Körde ett lass i fredags o  sedan resten i måndags.
Mellan skrivandet kommer det bli en del gluttande på säsongstarten av "Äntligen Hemma" Få inspiration till o fixa här hemma sen :-)

Ska börja med o skänka en tanke till Danne som ligger hemma o är magsjuk. Din lille stackare. Det var jobbigt att se dig så sjuk. O ensam var du också. Men hoppas att det känns lite bättre nu för dig. Finns för dig, det vet du :-)

Imorgon blir det städa i Veronicas lägenhet. Städa klart det vi inte hann med idag. Får inte glömma fönster skrapan. Sedan ska vi handla på Willys till Smörgåstårtorna på lördag. Måste göra en inköpslista så man inte glömmer något. Innan vi åker ska jag försöka hinna med o städa ur mitt kylskåp, var ju ett tag sen man var hemma. Ungefär en månad sen.
Så ska man väl hinna med o duscha ikväll.

Ja du Veronica, vi har verkligen fullt azzz den här veckan. Vi får helt enkelt planera in o försöka vila lite. Gulligt av dig också Fia som kom idag o hjälpte oss att städa. Guldstjärna till dig. Snart ska vi ut o köra på vägarna, bäst o hålla (sig inne :-P) i hatten ! Hehe ! Jag vet att du är jätte sugen på att börja köra, o det ska bli mig ett nöje att få lära dig köra bil. Men tålamod bruden, snart är vi ute o kör :-)

På lördag blir det födelsedags kalas, med Smörgåstårta, lekar o festande på kvällskvisten. Först på förmiddagen ska jag o Veronica till frisören. Det ska bli skitkul. O sedan hem o göra Smörgåstårta. Veronica ska få garnera en tårta, så det ska bli spännande. Sedan blir det dukning o andra små förberedelser inför kalaset. Danne kommer o hjälper till o skruvar lite här o där, sätter upp lampor samt montera ihop ett bord. Jag ska försöka städa undan lite o göra lägenheten barn säker då en liten 1 årig prinsessa kommer o förmodligen vill leka o undersöka alla vrår :-) Kanske dags o plocka ner julsakerna :-P

(Förvaring under sängen i programmet, kan ju vara något för en person som bor i en liten etta på 45 kvm)

Man börjar bli trött o klockan är bara 20.30. Ser ut o bli en tidig kväll.

Mitt i allt städande o magsjuka så har man väldigt roligt. vi hittar stunder då vi skrattar så vi nästan kissar på oss. Men det är så det ska vara, lite humor o skratt mitt i alltihopa.

Jag är väldigt nyfiken på vad Danne har hittat på till mig i födelsedags present. Längtar som fan till lördag. Han har gett mig ledtrådar, så man sitter ju o funderar så det knakar. Det bästa med allt är att han har lyssnat på vad jag har sagt att jag vill ha, o beställt det, från utlandet, oh gud jag dööör av nyfikenhet. Det ska bli minst lika spännande o se vad dom andra hittat på men har inte fått så mycket ledtrådar ....än.. Det han har sagt är att "jag kan ha det på mig men även i soffan" Hmmmmmmmmmmmm ??????????? Kan det inte vara lördag snart :-P !!!!

Har nu talat med Danne o han verkar må bättre. Det är skönt det.
Ska sova nu inom några minuter, ialla fall göra mig redo lägga mig sängen. Varit en lång dag o mer kommer det !!

Tack för idag Veronica, vi höres o ses imorgon.
Krya på dig Danne, tänker på dig !

Tack o hej, knock på dig :-)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0