SABATON 13 Juni 2009

Då ska man skriva om en konsert som var något ut över det vanliga. Måste säga att det var verkligen kul !!

Dagen började med att Danne o jag vaknade vid ungefär 9 tiden. Jag skulle hem o duscha o göra mig iordning, sedan åka till Systemet o handla några bärs åt Danne, för han var tvungen att fixa Antes bil, som skulle med. Vid 11-tiden hämtar jag Danne ute i garaget, åker hem o fixar klart. Vid 12 åker vi o hämtar upp folk, Vlado o Ola Bagge i Köping, sedan tillbaka till Kolsva o hämtar Mange. Möter upp resten av gänget på OK. Tankar bilar, handlar lite färdkost, kissar, snackar lite skit o röker innan det bär av. Cirka klockan 13 är vi på väg. Vi skulle släppa av en tjej i Hedemora, så vi åker dit. På vägen dit stananr vi säkert 3 gånger för pisse pauser.




Sedan bär det av till Falun. Alla börjar bli hungriga, så letar efter första bästa matställe. Grabbarna ville ha ett matställe där man kunde dricka bärs, för min del hade MacDonalds blivit perfekt :-P
Hittade en Kina krog mitt i stan. Lite halv amatörig personal, men det funkade bra.



Den sovande tomten på första bilden är Johan, han tog sig en tupplur, o sedan vaknade han upp o sprang o spydde på toan, man hade precis fått in maten, var vrål hungrig o det enda man hörde var honom på toan, inte så nice precis men man fick ignorera det bäst det gick. Vi satt där en stund, sedan började vi promenera till konsert platsen. Det var en bit att gå. Och så regnade det ju också. När vi kom in på området så gick vi alla till öltältet, där drack grabbarna öl o jag cola, körde ju så man var ju tyvärr tvungen o hålla sig nykter.
Först spelade en grupp som hette H.E.A.T, sedan Sonic Syndicate och efter det, klockan 22.30 spelade SABATON !!



Det var ett jävla öössss alltså när dom spelade. aldrig headbangat så mycket i hela mitt liv :-P Var precis som jag hade föreställt mig förutom då att det var jag som stod längst fram, ensam, dom andra vågade väl inte trängas med andra. Men sånt struntar man i, ska man få bra upplevelse så gäller det att få bästa platsen. Man får en helt annan syn på dom nu när man sett dom live, känns som man blir mer del av dom. Jag fick ut det jag ville av konserten i alla fall, trots omständigheterna med allt regn så blev det lyckat!! Kommer garanterat åka nästa år också !!

Sedan efter konserten bar det av hemåt, vi stannade på Max i Borlänge o käkade. Sedan var det nästan non-stop hela vägen hem, förutom att jag behövde stanna o kissa :-) klockan 04.07 låg vi i sängen. Snacka om att det blev en lång dag.

Måste tacka alla grabbar för att ni gjorde denna dag väl värd att minnas !!!  :-)

Nu ska jag vila en liten stund. Inte sova för man ska jobba imorgon bitti.
Vi höres en annan dag !

Baj Baj så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0