Ridturen !

Ja, det började med att jag sov hos Danne, sen tog jag bilen, åkte hem, bytte om, drack lite kaffe, sen tillbaka till Danne. Han skjutsade ut mig till hans föräldrar, där väntade hans mamma. Vi gick ut i hagen o hämtade hästarna vi skulle ha, Lojden o Nelson. In i stallet, ryktade o sadlade o sen ut. Hästen var stor, nästan så att man behövde en pall o stå på. Men Lena höll i Lojden så jag kom upp. Skrittade runt lite i paddocken, jag var jätte nervös o det kände hästen så den blev lite stirrig. Men efter några varv så lugnade vi båda ner oss. Vi red ut, Lena hade Nelson fast spänd vid sulkyn. O lilla Nisse, hunden följde med oss :-) Vi red en skogs väg, hästen gick väldigt fort, nästan travade, o eftersom det var ungefär 10 år sen jag red, så kändes allt lite skrämmande. Men vi var ute ungefär 40 min. Sedan fortsatte vi vidare ut till Dannes garage. Där låg han o solade, såååå snygg i bar överkropp :-P På vägen hem från garaaget började det att stört regna. O hästen började springa, o fort gick det, man kändes sig som en studsboll hoppandes upp o ner. men jag klarade mig helskinnad hem, hehe !!!

Men blev helt dyngsur. Vi sadlade av hästarna, torkade så gott det gick, o sen ledde vi ut dom till hagen igen. jag var lite rädd för honom för han är ganska stor. Man vet aldrig vart dom sätter fötterna. Men allt gick kanon bra ! det var verkligen kul o rida igen o Lena var jätte trevlig.

Idag känner man att det är ömt på röven o vaderna. Axlarna ömmar lite också. Men det ska bara få läka lite o sen är det bara upp på häst ryggen igen. Längtar redan !

Nu ska jag vila en stund, bara ta det lungt när man äntligen är ledig !

Baj Baj så länge !

Danne <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0