Tjuuning, en smitta man icke kommer undan :-)

Efter en seg morgon, vaknade oförskämt tidigt med tanke på den dåliga sömnen.  Drack lite kaffe som vanligt o surrade med polarna i Usa. Sedan ringde Danne o tyckte att jag skulle komma ut till garaget o städa/tvätta bilen. Så jag petar i mig lite frukost, fortfarande för tidigt på morgonen, men det gick. Sedan var det bara o packa bilen med diverse saker man behövde, vatten o dammsugare. På vägen ut ringde jag Hultz för o tala om att jag var på väg ut. Då skulle han o Mange in till Köping, så jag parkerade bilen vid infarten till garaget o hängde med dom. Var i ett garage som en känd rally förare har, vars bil Danne lagar. Fredrick Bylund. Känd inom bilvärlden. Tänka sig att få se hans garage med bilar, o alla fina pokaler, var säkert ett 30-tal. Imponerad o helt stum. :-) Sedan skulle grabbarna käka på Sibylla, jag som redan hade ätit frukost hoppade över det.

Sedan bar det av ut till Hultz garage igen, där jag började städa min bil innuti, det behövdes, så jädra mycket grus. Dammsög o skakade alla mattor o tvättade av intrumenten. Även dammsög bagage utrymmet. Sedan tog jag en paus o gick o kikade vad grabbarna gjorde, under tiden hade även Dannes polare Vlado kommit ut med 200:an.

Man har meckat bil på riktigt idag. Monterade fast fronten på bilen Hultz höll på o fixa med. Samt skruvade fast lite framljus. Det var ett jädra pill måste jag säga, men det gick, med lite assistans från Mr Hultz. Otroligt vad han kan mycket egentligen. Tyckte mig höra en liten entusiastisk ton i hans röst då han förklarade hur jag skulle skruva fast grejerna.

Sedan skulle jag till o börja tvätta bilen men vad händer??? Jo, det börjar REGNA! Stor mening då o stå o tvätta. Så jag lät det vara för idag, får se hur vädret ser ut i morgon. Får åka ut dit då.

Åkte hem efter en stund för då började jag bli hungrig, svängde förbi apoteket o hämtade ut lite grejer, åkte sedan upp till jobbet för o se om min almanacka låg där, men icke ! Vart fan kan den ha tagit vägen?

Nu har man åtit mat o är mätt, men hann få lite huvudvärk eller så är det tröttheten som smyger sig på. Får ta o vila en stund nu.

Höres senare. Ha det bra. Baj baj så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0