Gammal uppgång eller ny nedergång ??

Ja nu var det ett tag sen man skrev något, förlåt Veronica, för du är nog den enda flitiga läsaren på denna blogg. Men nu ska jag skriva lite.

Mycket har hänt sen jag skrev sist. Danne har åkt till Usa, o det är jätte trist o långsamt. Förstå mig rätt nu, men det man gör ihop med Jensen är jätte kul, men man är ensam emellanåt också, sover ensam, vaknar ensam, det är dom stunderna som är långsamma. Vaknade på soffan idag, efter fjärde natten på rad, helt genom svett. Det är otäckt o sova i sängen, då när man sover hemma alltid somnar till ljudet av tv:n eller datorn. Eller annars så sover Danne i sängen också, men nu är det helt ensamt. Men bara ett par dagar kvar, sen kommer han ju hem. Nog skrivet om det.

Igår då, måndag, var jag inne hos optikern, skulle kolla synen, för min ögon blir bara sämre o sämre. Gjorde synundersäkningen o det konstaterades i alla fall, trots en vild protest senast, att jag skulle ha progressiva glasögon, jag som var för gammal för det ??? Och det hela kalaset skulle sedan gå 3500... Herre min gud alltså... Och hon som sa att det skulle kosta 795 o då ingick ett par glasögon på köpet o glaset ingick. Kände mig lite snuvad där. Så jag antar att jag får lägga glasögon historien på hyllan igen....

Efter det sedan så åker jag hem, lunchar lite, o surrar med en polare på msn. Hon frågar mig om jag vill ha en bil, som bara står, trasig just nu men om jag fixar upp den så kan jag sälja den. Jag funderar o funderar.... till slut så går jag med på det. Ett projekt som kan bli roligt. Så efter kl 16 tuffar jag o Veronica iväg in till Köping, stannar till vid Sandvik o hämtar upp ett par nyklar som går till bommen ute vid Dannes garage, dit vi ska bogsera bilen. Efter det svänger vi förbi donkan o avnjuter en härlig "kvällsmåltid" i det fina efter middags vädret :-) Sedan rullar vi ut till Munktorp där bilen står. kikar lite inuti, hakar på bogseringslinan, o sakta men säkert åker iväg ! var första gången för mig som jag bogsera en bil, men jag kände mig trygg för jag visste att Veronica vet hur hon ska sköta sig. Var lite nervös, men hon var super bra där bak.

Så Fia, förlåt, men det hade varit jobbigt om Sandra skulle suttit bak när det var första gången för mig, o sedan samtidigt hållt reda på att Sandra skötte sig där bak, eftersom det var hennes första gång samt att hon bara haft körkort i knappt en månad. Med Veronica visste jag redan att hon kunde det o kände mig tryggare då. Ni kunde ju ha följt med o kollat. Lärt er till nästa gång. Dock inget o tjura över....

Men Tack i alla fall Veronica, trots att du var trött efter jobbet, så ställde du upp!!! kramiz !!!

Vi klarade oss bra hela vägen utan några problem, lämnade av bilen ute i garaget, o fortsatte sedan hemåt igen. Ska ut idag o kolla hur den ser ut under, om det är några allvarliga komplicerade fel som måste lagas.

Ska även slänga ut min bil på annons idag o hoppas man kan få den såld. Dock är den inte i topp men känner bara att man vill bli av med den.

Nu ska jag käka lite frukost, kl 8 på morgonen, hemska uppvaknings tider man dragit på sig.
I eftermiddag ska jag o Veronica åka in till stan o se om vi hittar ett par skor till henne, kanske blir en glass eller något sen efteråt.

Ha det bra, baj baj !

Kommentarer
Postat av: Veronica

Mayvors bogsering, så ska vi heta om vi öppnar en firma;) en sak är ju säkert iallafall, erfarenheten finns i oss;) Får ta köping en annan dag, typ imorgon, då får vi hoppas på¨finare väder så vi kan köpa lite glass!

Puss och kram

2009-04-21 @ 19:25:57
URL: http://veronicajensen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0