Det som göms i snö....

Godmorgon människor !

Vaknade upp nu, tisdag 7 april 2009, kl 11.07. Sitter med balkong dörren öppen o dricker mitt morgon kaffe. Vad som händer idag har jag ingen aning om, fick för mig dock att det var onsdag, hmmm, dag vilsen då man inte jobbar. Igår var en liten rolig dag ! Hehe

Bestämde mig för att leta rätt på min almanacka som varit försvunnen i nu en vecka. Får ta o sätta ut en efterlysning :-P Medans jag gick där o städade hittade jag en massa mobil telefoner. Plus laddare till :-) Har en vanlig nu, sedan lånar Danne min gamla, så totalt sätt så har jag SEX stycken mobil telefoner varav en är trasig. Det roliga är dock att min favorit telefon, som jag hade för ett år sen, men som badade i champagne o stendog, den började fungera, mot alla odds. Så nu använder jag den, dock så är det inga moderna funktioner på den o displayen börjar bli lite sliten. Men den FUNKAR !! :-D Helt otroligt ! Under städningen så hittade man andra diverse saker, som lite små mynt från Usa, plus en laddare o mobil. Lite verktyg som är Dannes.

Efter städningen sedan gick jag o mötte Veronica för våran promenad. Vi gick Solbacken idag. Gå aldrig genväg med henne :-P Slutar bara med att man kommer tillbaka ett par meter från ursprunget, hehe ;-) Det gick väldigt fort o gå den rundan i alla fall, börjar väl bli van, kanske behöver större utmaning :-P Sedan gick vi hem till henne o spelade ett par omgångar Yathzzee där jag ÄGDE !! hehe. Sedan fick jag myror i benen o ville ut o gå mer, så jag ringde Danne o sedan promenerade jag ut till hans garage, det var en bit men det tog bara ungefär 25 minuter. Väl där var grabbarna grus ute o dom meckade med Vlados 200:a, nu är den ute på vägarna så bäst o se upp. Väldigt fin, men Dannes är finare :-P Efter garaget åkte vi till KP o beställde mat o sedan åt vi hemma hos Danne. Sedan skjutsade han hem mig.

Väl hemma satte jag mig vid datorn o tog det lungt. Sedan vid 23.45 skickar Dannes mess o undrar om vi ska ut o ta en promenad, va fan, han är ju helt galen. Mitt i natten !! Men jo, han var seriös. Så efter ett par minuter var man klädd igen då för o gå ut. Han mötte upp mig då jag inte ville gå ensam i mörkret. Vi gick i en timme, Kolsva runt kan man säga. Danne berättade lite saker på vägen vad han hittat på i de yngre åren på de olika ställena som vi passerade, det är alltid lika roligt att höra. Tro inte att han är någon snäll liten pojke som aldrig gör dumheter ;-P He is the devil himself ;-D Blev en väg skylt rikare också under den promenaden. Det är bra o promenare med folk som har lite längre ben, dom går snabbare o man måste öka på för o hinna med. Veronica är ju också längre än mig o oftast går hon lite före, vilket jag tycker är bra, annars slöar man nog in lite. Men måste säga att jag höll ett bra tempo då jag gick ut till garaget. :-)

Letade efter min almanacka ute i köket, tyvärr låg den inte där men hittade två skruvmejslar som varit på vift. Alltid något ;-)

Nej nu ska jag nog ta o plocka in min balkongs möbler jag fick i födelsedags present, se hur det fungerar. Vi höres en annan dag.

Baj Baj for now.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0